فراخوان تشکیل «دبیرخانه بحران» در سازمان نظام صنفی رایانهای

فراخوان تشکیل «دبیرخانه بحران» در سازمان نظام صنفی رایانهای



26 اسفند 139818:00سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برای تشکیل «دبیرخانه بحران» در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فراخوان داد. طبق آنچه که اعلام شده، دبیرخانه بحران برای کاهش مشکلات کسب و کارهای بخش IT در پی شیوع کرونا در کشور تلاش خواهد کرد. جزئیات را در ادامه همین نوشتار بخوانید.در این فراخوان گفته شده روزهای پایانی هر سال اوج فعالیت شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است اما آنها بنا به توصیه ستاد ملی مدیریت بحران کرونا، به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند. در عین حال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران بر روی موضوع پرداخت حقوق و عیدی کارکنان دست گذاشته است و نسبت به صدمات غیر جبران بر پیکره کسب و کارهای فناوری کشور هشدار داده است.ادعا شده این روزها تمرکز اصلی دولت بر کنترل روزانه بحران کرونا است اما با فروکش کردن شرایط فعلی، بحران کسب و کارهای IT  نمایان خواهد شد. آنها شش چالش را برشمرده‌اند که به شرح زیر هستند:زمان قراردادها و تعهدات مرتبط با تحویل پروژه‌ها؛عدم ایفای تعهدات مالی کارفرمایان بخش‌های دولتی و عمومی؛اقساط سررسید شده وام‌ها؛تأمین و پرداخت حقوق کارکنان در شرایط نیمه تعطیل بنگاه‌ها؛سررسید پرداخت‌های بیمه و مالیات و جریمه‌های تأخیر آنها؛نیاز به مشمول شدن شرایط فعلی به عنوان «نمونه‌ای از شرایط فورس ماژور» در قراردادهادر این راستا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در راستای مسئولیت‌های خود در دفاع از منافع صنف در نظر دارد تا با تشکیل دبیرخانه بحران نسبت به گردآوری درخواست‌ها و مطالبات اعضا در زمینه محورهای زیر اقدام و با یاری گرفتن از تمام ظرفیت‌های ممکن و با همکاری با سایر تشکل‌های همکار، برای کاهش فشارها و رفع مشکلات کسب و کارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از گذار از شرایط بحران، بکوشد.سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران می‌گوید با توجه به چالش‌های یاد شده، آنها تصمیم دارند دبیرخانه بحران تشکیل بدهند و به واسطه آن، برای کاهش فشارها و رفع مشکلات کسب و کارهای بخش IT کشور در همکاری با سایر تشکل‌های همکار، تلاش کنند. در این فراخوان اهداف زیر برای دبیرخانه بحران برشمرده شده است:شناسایی سایر چالش‌های کسب‌وکارهای حوزه؛جمع‌آوری راهکارهای پیشنهادی برای مواجهه با چالش‌های شناسایی شده؛ اعلام چالش‌ها و راهکارها با دولت و حاکمیت و پیگیری اجرای این راهکارها، به عنوان یک مطالبه عمومی صنفی؛ معرفی نماینده به ارگان‌های دولتی و حاکمیتی برای حضور در کارگروه‌های تشکیل شده برای اجرای راهکارهای پیشنهادی.در پایان از اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درخواست شده مشکلات فعلی و و نگرانی‌های آتی خود را به آدرساین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدبفرستند تا پیگیری های لازم با نهادهای دولتی و حاکمیتی انجام شود.